HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

miercuri, 20 iulie 2011

Cruce albă

într-o zi de vară am vizitat Cimitirul Vesel   
mă temeam de Moirele care aduc noaptea
mergeam cu paşi mărunţi citind în grabă crucile colorate
scuturându-mi rochia de polen
de floare de fluturi încăpăţânaţi aşezaţi pe piept
ţineam buzele strânse
sigiliu peste întrebări nerostite                           
ca atunci când preotul îmi întindea crucifixul

la colţul unei străzi de-acasă au ridicat o cruce neagră
privesc printre gene aplecate soarele
străluceşte brutal pe marmura simplă 
ponegrită arar de câte un porumbel alb
copilăria se revarsă în mine
suntem toţi cei de-atunci împreună
ceilalţi încă zâmbesc spun că nu are rost să dau apă şoarecilor
lacrimile ard în spatele ochilor
lumea e un caleidoscop 
rotit într-un binoclu negru

bătrânii mei se odihnesc într-un ţintirim mic
la mijlocul satului au văruit troiţa albastru deschis
stau pe loc o clipă ploaia se opreşte odată cu mine
e din ce în ce mai linişte
rugăciunile vechi tresaltă în urechi
câteva ramuri tinere s-au uscat timpuriu
în crângul de oameni înrădăcinaţi în cruci
mulţi continuă să meargă cad din picioare
acolo unde cerul se uneşte cu pământul
uneori se ridică

un copil desenează  pe pernă o cruce
şi adoarme cu fruntea lipită de ea





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu