HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Fir de mohair



zilnic maşina de cusut sforăia
în camera cu perdea galbenă şi parfum de gutui
erau crengi de măr înflorit pe masă
sau platouri cu minciunele coapte

ea era o bătrână subţire cu paşii mărunţi
mi-a lăsat doar urme moi de pisică
pe neaua din gând
vrăbii guralive zburătăceau la geam
le gonea cu braţele învelite în şal de mohair gri
în fiecare iarnă acelaşi
zâmbea printre aburii ceaiului de tei
şoptea poveşti despre gheţuri veşnice
punea la uscat prune şi coji de portocală
ca nuferii pe soba de teracotă
mă lipeam tot mai mult de ea

mă pieptăna cu mâini blânde ca gemul de caise
cu cărare la mijloc şi pompoane mari
purtam mărgelele ei lungi până la buric
şterpeleam baticuri de voal din dulap mă găteam în oglindă
eram pentru ea Maria Stuart regină fără regat
ea pentru mine zâna din cireşul de mai
zâmbea înflorea alb îşi ştergea mâinile pe şorţ
împărţea multe vişine copiilor din stradă

amândouă pisam piperul şi scorţişoara
învârteam mucenici mici de aluat
scoteam sâmburii din cireşe amare
strop după strop fir după fir mărunt
treceau vremurile
răbdarea era ca aurul filigranat

noaptea adormeam cu capul meu prea greu
pe inima ei prea largă
într-o zi mi-a spus că o doare
a fost prima zi în care am plâns
pentru altcineva

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu