HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

duminică, 2 septembrie 2012

muntele de pietate



Doamne de ce n-am rămas
copil lipit pământului 
să cresc crumpene în cuiburi
să mestec mămăliga la asfinţit
porţile hapsâne ale oraşului
m-au înghiţit de-a valma
cu trăista ţesută de bătrânii mei
de atâta timp
am rătăcit în pantofi pingeliţi
an de an de Bună Vestire
în veston cusut cu aţă albă la căptuşeală

manechinele din vitrine
zâmbeau seara cu un aer astral
sub neoane colorate precum acadelele
cu peruci pudrate lucioase
ca vata de zahăr la carnaval
schimbând hainele şi capetele
în fiecare anotimp

într-o zi am cules zece lei de pe trotuar
nimeni nu era alături
în afară de vântul ce izbea
chioşcul florăresei la colţul străzii
în altă zi am găsit zece lei în balcon
mi-am făcut cruce
fiindcă nu aveam cui să îi dau înapoi
a fost o zi cu soare de duminică

în cămara plină de insomnii vechi
am dat ocol muntelui de sare
căutând înţelepciunea
mi-am lipit fruntea asudată la miazănoapte
am ciocănit ca în zidul plângerii
în timp ce oamenii dărâmau mereu
cupele pline cu şampanie
piramidele acrobaţilor
castelele din cărţi de joc
cu asul de pică la temelie

pe străzi se aprind artificii o dată pe lună
eu ţin în palmă o inimă de aur de trei grame
prinsă cu lanţ subţire
pe care n-o voi amaneta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu