HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

luni, 5 mai 2014

hai la groapa cu furnici



după ce taică-meu mă plesnea
şi spunea că nu poate să facă din rahat bici
sau că trebuie să fiu tabula rasa
sau că nu am voie să am personalitate
cădeam în trei sau patru labe în toate părţile
şi el ţipa ridică-te-n două picioare
înţelegeam că trebuie oricum
mai devreme sau mai târziu atât timp cât mă lovea
era inutil dar mă ridicam în două picioare
marş sau ţiba ţineam minte de când eram mică

el mă zgâria ca o pisică turbată pe obraz
mă trăgea de păr lângă fereastra bucătăriei şi spunea
priviţi minunea
nu înţelegeam de ce taică-meu mă arăta nopţii
sau cine mă credea minune
mai ţineam minte zât sau câţ
două fire două paie ia ciuleandra la bătaie

mă ridicam din nou mă îndepărtam de fereastră
până când într-o dimineaţă devreme
noaptea m-a tras cu totul de pe geam în stradă
îmi plesnea capul de durere de parcă năşteam un alt cap
tot la bucătărie unde preparam dulciuri pentru taică-meu
mai ţineam încă minte cum îi spuneam demult tati

de-atunci umblu şchioapă
şi nu mai am nevoie de machiaj
mânăstire într-un picior ghici ciupercă ce-i
de parcă încă aş mai fi copil
taică-meu nu m-a mai bătut de atunci fie iertat
a răposat întru domnul într-o zi
când eu am plecat cu voia lui de-acasă
şi oamenii mă întreabă tot mai rar de ce una
de ce alta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu