HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

marți, 23 septembrie 2014

cerşind milă păduchilor

Si dormis, expergiscere; si stas, ingredere; si ingrederis, curre; si curris, advola!

pe stradă un copil trece privind ploaia
"ce de baloane se fac mamă"/ femeia nu răspunde/ îl trage sub umbrelă
fiindcă educaţia începe cu indiferenţă faţă de mărunţişuri

cât de frumoasă e viaţa aşa cum am spus eu mereu
şi zâmbesc în cele din urmă
zâmbesc printre dinţi
că sunt singură după ploaia cu bulbuci / am cerşit două ore în frig / şi cu păduchi în păr
că nu am haină de toamnă dar am pantofi vechi de numai câţiva ani
cu găurele de uzură
şi fusta de o duzină de ani
am cerşit şi am căpătat 10 lei aşa deodată ca şi cum ai pocni din degete
"dacă vesel se trăieşte fă aşa"
am fugit să iau 2 pungi cu salam "de porc" de un leu şi 70 de bani şi laptele "bătut" de 4 lei
că nu sunt alte alimente mai ieftine
şi Doamne m-am îngreţoşat de pâine cu apă sau orez fiert cu sare/ voi nu înţelegeţi
de unde o fi avut bărbatul acela aşa mulţi bani
să îmi facă de pomană hrana pe o zi
sunt ca un copil cântând
"vulpe tu mi-ai furat gâsca dă-mi-o înapoi"
aveam şi eu un pui de porumbel/ gâsca mea mică/ şi a murit otrăvit
cu ochii deschişi
oricum costa 3 lei kilul de grâu
şi cum demult de tot cântau la televizor
"noi suntem pic şi poc băieţi veseli şi hazlii"
de fericire parcă îmi vine să plâng în picuri şi pocuri
de nu mai văd semaforul roşu/verde
am înghiţit lapte şi salam într-o veselie până m-am săturat în stomac
acum e bine
ascult un CD zgâriat cu părul plin de păduchi
păduchii mei preferă Medelssohn/ ceva mai uşor pe scalpul meu
dar nu înţeleg de ce vata pentru ciclu nu mai e ca pe vremuri
am dat bani frumoşi pe ea că nu am bani de tampoane
banii sunt întotdeauna frumoşi
vata e ştanţată cu găurele...adio chiloţi/ viaţa e frumoasă şi fără
am numai bluze şi maieuri dar nu şi pantaloni de parcă sunt la ginecolog
pe lumea asta
plâng şi zâmbesc printre dinţi
printre găurele de uzură fericite şi negre
de la ciocolata de un leu şi cincizeci din restul de bani

pe strada principală lângă cazinou un copil priveşte ploaia
"ce de baloane face ploaia mamă" şi femeia nu răspunde/
îl trage autoritar sub umbrelă
el repetă "ce de baloane mamă" şi femeia tace din nou
fiindcă educaţia începe cu indiferenţă faţă de mărunţişurile care se sparg
şi cu regula că egoismul e mai bun
decât ochii deschişi aiurea în tramvai
spre soare sau ploi sau păsările care cântă libere
ave verum

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu