HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

vineri, 26 septembrie 2014

Ma’am/ apa care nu se mai întoarce

copil eram cu ochii umezi de apa care nu se mai întoarce
apa iubirii pe care nimeni nu o gustă
îmi iubeam mama prin semnele de bună purtare de pe genunchi
prin ochelarii ei de soare pe care îi şterpeleam pe plajă
era o apă amară şi sărată ca marea cu multe acuarele cu soare şi fluturi
pentru zilele de 8 martie
cu multe scrisori în care căutam aur în muntele de pietriş din inima ei
dar apele mele nu săpau destul de adânc
mama se învârtea prin casă ca roata morii în papuci cu toc înalt
mărunţea fin piureul de cartofi şi prăjea exact atât cât trebuie şniţelele
îşi înfigea unghiile tari în părul meu subţire şi mă şamponea
până când înghiţeam apa amară care nu se mai întorcea
nu avea bani să îmi ia cadouri dar mă lăsa să port hainele şi eşarfele ei
era ca piperul la mânie când eu zâmbeam moale şi curat
deretica prin casă mereu dar tot ne-au invadat gândacii negri şi roşii
odată chiar au ajuns până-n gât într-o sticlă cu sirop de vişine 
fiindcă ea umplea rafturile cu conserve din grădina bunicii

erau numai ape amare şi sărate şi un strop de aspirină
ca să ţină peste iarnă
era iarna lungă a vieţii mele cu ea
ea fată de ţărani sărăciţi tata fiu de orăşeni sărăciţi
amândoi crescuţi în condiţii grele
între ei casa de nebuni şi bătăile fără vânătăi până într-o zi când
am vrut să fie pace şi amândoi s-au unit împotriva mea
tata încă punea murături cu apă sărată
mama încă mai cocea plăcintă cu foitaj
eu mă strecuram greu între ei şi făceam pandişpan
mama spunea că numai pentru mine nu divorţase de tata
eu o priveam cu mirare când plângea fiindcă mă bătea al dracu de rău
şi tata era aghiotantul ei
ea ţipa ore în şir şi apoi se parfuma cu Chanelul ei păstrat de demult
şi mă pupa al dracu de zgomotos şi umed
până când părul mi se ridica pe braţe de scârbă
şi apoi o lua iar de la capăt

au rămas amintirile braţelor pline de liliac proaspăt
rupt pentru mama mea dragă un înger care nu a existat
privirea mea de copil calmă şi domoală
micile mele daruri păstrate de ea în dulap ca şi cum voia
să îi păcălească pe alţii
că numai asta spunea că ea ştie să mintă şi eu nu
ca şi cum lumea era un teatru în care ea fugea în culise să mă chinuiască
şi apoi se fandosea pe scenă pentru un bis de mamă perfectă

azi mama nu mai are dinţi dar tot muşcă
şi numai seara târziu când îşi dă jos proteza dentară vorbeşte altfel
încât nici nu îmi vine să cred
cât este de a dracului de om

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu