HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

miercuri, 11 februarie 2015

uşa trântită

fiindcă toate îmi merg de-a-ndoaselea cum zicea topârceanu
şi primăvara poeţilor este mereu doar o copie la indigo negru a soarelui
o eclipsă a muzelor pişcate de degete precum pomii de albine harnice
în definitiv de ce să nu scriu încă o poezie cât timp ceilalţi mai dorm
să alung apneea de dimineaţă

ieri am fost la analize la policlinică şi un venerabil cu galoşi şi căciulă de miel
spunea că februarie ar trebuis scos din calendar
că viaţa de iarnă târzie e tot mai grea că el ştie că la anul e an bisect
că băsescu nu a fost gospodar şi ceauşescu îl întrecea la chivernisit
dar avea mulţi câini în ogradă răspunde un domn binevoitor
care juca rolul de vocea a doua
de care mă împiedicasem când am intrat pe culoarul cu pacienţi
dar ceauşescu avea mulţi duşmani răspunde bătrânul sfătos
şi chiar printre rudele lui
pe mine mă încearcă uimirea ca în copilărie când nu înţelegeam
de unde ştiu toţi atâtea despre ceauşescu dar eu tac ca întotdeauna
am înţeles doar că aceştia doi au fost preşedinţi şi mă mirau numele lor ciudate
chiar dacă eu nu m-am interesat de ei vreodată că doar n-aveam de ce
singură şi cu monede de cinci bani în buzunar şi ieri şi azi


mi se ia sânge mult şi mi se lipeşte plasture
plec în urma bătrânului şi el se întoarce de pe scară fiindcă îşi uitase reţeta
toţi bătrânii sunt la fel când e vorba de preşedinţi
toţi tinerii sunt la fel când e vorba de bătrâni
pe uşa de la parter scrie închideţi cu grijă nu trântiţi
eu stau între două vârste şi scriu poezii pe tastatura cu litere şterse
a e o s c r i u n m sunt cele mai des lovite
fiindcă orice limbă are un schelet pe care creşte mai multă sau puţină carne
în funcţie de anotimpuri oasele scrâşnesc
dar mie îmi pare rău că nici limba nu rămâne la fel
aşa cum nimic nu poate fi simţit de două ori
uşa mea de la intrare este alta în fiecare zi câte puţin mai veche şi mai roasă
înţeleg că preşedinţii se schimbă dar de ce doamne ai lăsat
porţile sau zidurile sau limbile
mereu altele

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu