HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

sâmbătă, 4 aprilie 2015

Eu, conştiinţa

Sunt femeia care a umblat cât îi hăul şi zarea stând pe loc vreo jumătate de secol
Sunt femeia care a aşteptat să trăiască iubind oamenii cu tot sufletul
Mărturisesc
Nu sunt ca oricare
În faţa crucii martirilor şi altarelor nu mă aplec cu umilinţa păcătoşilor
Fiindcă în afară de un singur gând de invidie pentru părul altei fetiţe când aveam nouă ani
Nu am alt păcat după biblie catehisme sau îndreptare
Şi niciodată dorinţa de bărbat nu mi-a întinat aşternutul
Nu mă tem să spun răspicat adevărul
Că n-am întinat cu gândul fapta sau cuvântul viaţa nimănui
În afară de faptul că am fumat în singurătate ţigări din cauza unor mari necazuri
Deci numai cu atât mi-am dăunat mie însămi
Că nu am hulit bârfit sau judecat nedrept
Că nu am putut minţi niciodată
Nu mă închin ipocriţilor şi modei care cer să te prefaci mai prost decât eşti
Nu mă închin creştinilor sălbatici care îţi cer să-ţi inventezi păcate
Chiar dinainte de-a te naşte
Şi spun răspicat că nu am uitat nimic
Şi nimic din ce ştiu nu se datorează curiozităţii sau spuselor altora
Şi spun răspicat că nu sunt nebună
Nici măcar de orgoliul că nu am greşit
Căci la ce bun o viaţă limpede ca apa cea mai limpede
Dacă nu voi fi nici măcar poveste pe buze de copil?

(Azi, sâmbăta Învierii lui Lazăr, 2015)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu