HONI SOIT QUI MAL Y PENSE

CÂTEVA VIDEO CU MINE

vineri, 4 aprilie 2014

Trenuleţ de jucărie cu baterii



Dormeam aşa într-o doară, de plictis, şi m-am trezit pe un peron pustiu cu dalele de piatră înnegrite. Iarba ţâşnea victorioasă printre crăpături, neagră cărbune. Vântul reuşea să dezmorţească plopii uscaţi din tăcerea lor întunecată, de parcă ai fi auzit mieunatul unui pui de pisică neagră părăsit, conştient precoce de handicapul lui de culoare într-o lume ostilă, un mieunat aparte, spart şi scârţâit, patetic şi amuzant totodată, cerşind parcă un strop de lapte covăsit, fiindcă laptele proaspăt este pentru pisoi tărcaţi cu boticul pufos.

Am început să dau ocol gării la întâmplare, simţeam prin tălpile subţiri că trenul se apropie şi mi-era frică. Păşeam într-o carcasă de plumb tot mai strânsă, privind cu ochii semideschişi geana subţire a lunii secerând norii. Trenul într-adevăr se apropia, pocnind din traversă în traversă, de parcă ar fi luat-o la dreapta sau la stânga, oricum complet nemulţumit de drumul lui obligatoriu drept. Ferestrele mari străluceau fosforescent, încât de departe semănau cu nişte  decoraţii de Crăciun într-un oraş cu cer de smoală şi fum pretutindeni.

Nu mai ştiam dacă visez sau sunt trează când trenul a ajuns în dreptul meu. Cu toate că tremuram de frică şi de frig, nu cred că m-aş fi urcat. La fiecare fereastră stătea un mort, cu chipul aproape înnnegrit, şi lângă fiecare mort era o păpuşă îmbrăcată în alb: o păpuşă mireasă cu dantele curate şi spumoase şi văluri fluturând în vânt. Lumina din fiecare compartiment avea culori diferite, în crescendo: alb, galben, oranj, roşu, grena, violet, albastru. La ultima fereastră era întuneric, dar, aplecat peste geam, vedeam capul unui copil, un copil viu şi sănătos, râzând fericit.

Atunci am închis ochii şi am început să plâng. Nu mai mi-era frică, dar deja ştiam că nu mai dorm.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu